skip to Main Content

Din Forsikringsekspert går til kamp mod forsikringsselskaberne

Nu skal det være slut med uoverskuelige forsikringsvilkår, uigennemskuelige priser og dårlige service niveauer, fra forsikringsselskaberne på det danske markedet.

Det er paradoksalt, at når man som forbruger tegner sine forsikringer, så er det selskab man tegner dem hos, altid de bedste. Der er bare mere end 70 forsikringsselskaber i Danmark; så hvor -og af hvem, er det forbrugerne bliver snydt? De kan jo ikke alle sammen være de bedste, med de bedste vilkår, de bedste priser og den bedste service og skadesbehandling når skaden sker.

Der er rigtig mange penge at spare for den enkelte forbruger, ved at se sig rigtig godt for, når der skal købes forsikringer. Mange forbrugere vil umiddelbart kunne halvere deres præmier i morgen; med et snup tag, uden at skulle gå på kompromis, med hverken forsikringsvilkår eller skadesbehandlingen.

Sandheden er, at det er blevet så uigennemskueligt for den enkelte forbruger, at de ikke har en reel chance for, at gennemskue hvad de køber. Forsikringsaftaler, vilkår og lovgivningen er kompliceret, og det lægger selskaberne heller ikke skjul på. For at forsikringsselskaberne kan overholde; eller omgåes lovgivningningen bombarderer de kundene  med paragraffer, tillæg og alloncer.

De fleste forbrugere, begynder at sammenligne priser, når de skal skifte eller etablere forsikringer. Og de gode intentioner gør at forbrugeren skaffer tilbud fra 2-3 selskaber. Men med 70 forsikringsselskaber i Danmark, så mangler der jo tilbud fra 67. Og at lave så stor en sammenligning har de fleste forbrugere hverken tid eller lyst til. Men hvordan kan man så være sikker på at få det bedste tilbud, vilkår, skadesbehandling og dækning? Der er jo mange forskellige aspekter, og vores behov er jo forskellige; ligesom forsikringsselskaberne er.

Det er selvfølgelig ikke alle forsikringer der lige kompliceret. Men når vi kommer til forsikringer som ejerskifteforsikringer og husforsikringer; så bliver det svært for privatkunden.

Hver gang en bolig skifter ejer, skal en ny køber tage stilling til, om de skal købe en ejerskifteforsikring og husforsikring, samt hvordan det skal sammensættes.

Her vil forbrugeren blive mødt af en masse forbehold. Disse forbehold stammer fra en tilstandsrapport og har kæmpe betydning for forsikringens dækningsomfang. Det gælder både på ejerskifteforsikringen og husforsikringen.

Forsikringsselskaberne gør det samtidig endnu sværere for forbrugeren at gennemskue dette, ved at indsætte yderligere forbehold på forsikringerne. Det er derfor umuligt for en køber af disse forsikringer at gennemskue det reelle dækningsomfang og om de er købt eller solgt, når de står med en skade på deres nye hus. Det er ikke retfærdigt.

Back To Top